lördag 21 februari 2009

Med vidöppen bur!


Nu under sportlovet har jag inte skrivit något och inte veckan efter heller. Dåligt! Jag får faktiskt börja med att berätta om gårdagen: Jag hade bara hunnit med att ge fåglarna frukost och gått upp för att äta lite själv när (efter att jag ätit upp) pappa kom in i köket och undrade varför fåglarna flög fritt ute i rummet. Gardinerna täckte ju inte fönstren och Prim & Pam har inte riktigt fattat att man inte kan flyga genom dem. Så jag sprang ner och det stämde ju, alla fåglar kvittrade och var jätteglada över att få skita ner rummet... Sen kollade vi varför dörren gått upp eftersom jag var säker på att jag stängde dörren. Det visade sig att haspen hade blivit lös och glidit upp men vi skruvade lätt åt den. Sen senare på dan när fåglarna flugit in för att äta och vi stängt buren kom mamma och råkade släppa ut dem igen. hmm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde berätta att Frasse satt och drägglade på skrivbordet, ivrigt väntande på att någon av fåglarna skulle flyga förbi tillräckligt nära! /P.

TaTeppy sa...

mm, hihi!