tisdag 24 februari 2009

Blåbärsris till fågelfolket!



Idag fick fåglarna äntligen blåbärsriset som jag tog in och satte i en vas för ett tag sedan. De tycker att det är lite läskigt men då tänker jag bara att de är barnsliga, men sen sa jag det högt och då blev Tapp lite små-ledsen så jag fick trösta honom och ge honom lite hirs från handen ändå...  Nu har vi precis lyssnat på deras favorit-låt och de har sjungit så mycket att någon skulle kunna komma ner och fråga vem som utlöst brandlarmet. =) Nu tror jag att vi (inte jag, men säg inget till fåglarna för då vill inte de sova osv.) ska gå och lägga oss och ta en liten tupplur. 

God natt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej solstrålen! Vilka härliga fåglar du har. Ni verkar ha det så bra tillsammans. Jag gillar headbangbilden. Jag har själv hört hur de dansar och sjunger från ditt revir. Med riset i buren känns det som våren är lite närmare. Tänk så skönt de kan ha det sedan när du kan ha stora dörren öppen och låta ljuden och luften från trädgården sväva in till dem. Ska härmed lova att inte röra buren vid dessa tillfällen:-).
Kramis kramis

TaTeppy sa...

Ja, det kommer bli härligt till sommarn! Det är så grått och trist här nu. Kramiz Kramiz!