tisdag 3 februari 2009

Grönt på menyn!

Nu kan jag äntligen börja servera lite nyttigare mat till fåglarna, de accepterade gotte-mixen jag gjorde till dem. Den bestod av blötlagda fröer, paprika, plommon och broccoli. Pam drog med sig lite paprika och satte sig en bit ifrån och tuggade "min paprika". :) Och man märker verkligen att Tapp gillar Prim nu! Han följer efter henne och flabbar runt. " Vill du ha lite mat? Ska jag klia dig i nacken? Varför flyger du iväg?" Jag tröstade Tapp då han haft en jobbig dag med nyttig mat och tjejen som sticker så han fick en liten liten skål med hirsfrön. :) MUMS!

P.S: Jag har en jättesöt bild på Tapp och Prim tillsammans men det gick inte att ladda upp den så jag får försöka i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa, det är jättekul att kunna läsa din blogg så här. Det kommer kännas extra bra sådana dagar som jag jobbar i Stockholm flera dagar på raken. Jag gläds åt att läsa om dina framgångar med fåglarna. De är verkligen jättefina och verkar må så bra. Tycker ofta att det är skitigt i buren dock, men det har du väl hört mig tjatat om förrut:-).
Har varit i djuraffären för att kolla på badkar till fåglarna eftersom du inte kan använda det vanliga badkaret. Tycker det är synd att de inte kan bada längre. Det fanns ett som man kunde beställa men det var väldigt dyrt. 200 kr! Undrar om inte du och pappa kan bygga någon egen variant, eller om det är någon som har tips på hur man kan fixa badkar när man inte har "hål" i väggen. PoK mamma

Anonym sa...

Vi får testa att bygga ett, det ska la inte vara så svårt? /P.